Negative

 

-.۰۸۶

 

-.۰۹۵

 

-.۰۹۴

 

 

 

Kolmogorov-Smirnov Z

 

۱٫۶۹۲

 

۱٫۸۵۹

 

۱٫۱۴۶

 

 

 

Asymp. Sig. (2-tailed)

 

.۰۵۷

 

.۰۵۲

 

.۰۶۹

 

 

 

۴-٣ آمار استنباطی:
در بخش آمار استنباطی، ابتدا با بهره گرفتن از روش تحلیل عاملی تائیدی، به بررسی روایی ابزار خواهیم پرداخت. در ادامه، با بررسی مدل ساختاری روش SEM به بررسی فرضیه های تحقیق پرداخته شده است.
۴-٣-١ تحلیل عاملی تائیدی (مدل اندازه گیری):
۴-٣-١-١ تحلیل عاملی تائیدی متغیر مسئولیت اجتماعی شرکت:
در شکل ۴-۱ مدل تحلیل عاملی تائیدی متغیر فوق دیده می شود. بطور کلی چنانچه مقدار ارزش تی[۱] (t-value) بیش از |۲| یا |۲٫۵۷۶| گردد، تاثیر سازه مورد نظر بر دیگری به ترتیب در سطح خطای ۵% و سطح خطای ۱% از نظر آماری معنی دار می باشد.
شکل ۴-۱) مدل تحلیل عاملی متغیر مسئولیت اجتماعی در حالت معناداری ضرایب
با توجه به شکل ۴-۱ که تمامی مقادیر t-value از مقدار |۲٫۵۷۶| بزرگتر بدست آمدند، لذا گویه های مورد نظر که برای سنجش متغیرهای آشکار (مسئولیت اجتماعی) در نظر گرفته شده اند در سطح خطای ۱% معنادار می باشند. از طرفی با توجه به شاخص های برازش مدل ()، برازش مدل در حالت مناسبی قرار گرفته، بنابراین مدل فوق با داده‎های بدست آمده برازش دارد.
پایان نامه - مقاله - پروژه
همچنین می توان در شکل ۴-۲ مدل فوق را در حالت استاندارد بودن ضرایب مشاهده نمود.
شکل ۴-۲) مدل تحلیل عاملی متغیر مسئولیت اجتماعی در حالت ضرایب استاندارد

۴-٣-١-٢ تحلیل عاملی تائیدی متغیر رضایت مشتریان:
در شکل ۴-۳ مدل تحلیل عاملی متغیر رضایت مشتریان به منظور سنجش روایی سوالات در نظر گرفته شده، نشان داده شده است.
شکل ۴-۳) مدل تحلیل عاملی متغیر رضایت مشتریان در حالت معناداری ضرایب
همچنین می توان در شکل ۴-۴ مدل فوق را در حالت استاندارد بودن ضرایب مشاهده نمود.
شکل ۴-۴) مدل تحلیل عاملی متغیر رضایت مشتریان در حالت ضرایب استاندارد
با توجه به شکل ۴-۳ که تمامی مقادیر t-value از مقدار |۲٫۵۷۶| بزرگتر بدست آمدند، لذا گویه های مورد نظر که برای سنجش متغیرهای پنهان (رضایت مشتریان) در نظر گرفته شدند، در سطح خطای ۱% معنادار می باشند. از طرفی با توجه به شاخص های برازش مدل()، برازش مدل در حالت مناسبی قرار گرفته، بنابراین مدل فوق با داده های بدست آمده برازش مناسبی دارد.
۴-٣-١-٣ تحلیل عاملی تائیدی متغیر شهرت شرکت:
در شکل ۴-۵ نتایج تحلیل عاملی متغیر شهرت شرکت در حالت معناداری ضرایب نشان داده شده است. از آنجا که در شکل فوق تمامی مقادیر t-value از مقدار |۲٫۵۷۶| بزرگتراند، لذا گویه های مورد نظر که برای سنجش متغیرهای پنهان (شهرت شرکت) در نظر گرفته شده بودند، در سطح خطای ۱% معنادار می باشند. از طرفی با توجه به شاخص های برازش ()، برازش مدل در حالت مناسبی قرار گرفته، بنابراین مدل فوق با داده های بدست آمده برازش خوبی دارد.
شکل ۴-۵) مدل تحلیل عاملی متغیر شهرت شرکت در حالت معناداری ضرایب
همچنین می توان در شکل ۴-۶ مدل فوق را در حالت استاندارد بودن ضرایب مشاهده نمود.
شکل ۴-۶) مدل تحلیل عاملی متغیر شهرت شرکت در حالت ضرایب استاندارد
۴-٣-١-۴ تحلیل عاملی تائیدی متغیر ارزش ویژه برند:
در شکل ۴-۷ نتایج تحلیل عاملی متغیر ارزش ویژه برند در حالت معناداری ضرایب نشان داده شده است. از آنجا که در شکل فوق تمامی مقادیر t-value از مقدار |۲٫۵۷۶| بزرگتراند، لذا گویه های مورد نظر که برای سنجش متغیرهای پنهان (ارزش ویژه برند) در نظر گرفته شده بودند، در سطح خطای ۱% معنادار می باشند. از طرفی با توجه به شاخص های برازش ()، برازش مدل در حالت بسیار مناسبی قرار گرفته، بنابراین مدل فوق با داده های بدست آمده برازش بسیارخوبی دارد.
شکل ۴-۷) مدل تحلیل عاملی متغیر ارزش ویژه برند در حالت معناداری ضرایب
همچنین می توان در شکل ۴-۸ مدل فوق را در حالت استاندارد بودن ضرایب مشاهده نمود.
شکل ۴-۸) مدل تحلیل عاملی متغیر ارزش ویژه برند در حالت ضرایب استاندارد
۴-٣-١-۵ تحلیل عاملی کلی متغیرهای اندازه گیری:
در شکل های ۴-۹ و ۴-۱۰ تحلیل عاملی کلی متغیرهای مدل تحقیق به ترتیب در حالت معناداری ضرایب و استاندارد بودن ضرایب نشان داده شده اند. با توجه به شاخص های برازش، مدل تحلیل عاملی کلی، با داده‎های تحقیق برازش مناسبی دارد (x^2/df=2.43,CFI=0.94,AGFI=0.85,NNFI=0.94 ,RMSEA=0.062).
شکل ۴-۹) تحلیل عاملی کلی متغیرهای اندازه گیری در حالت معناداری ضرایب
شکل ۴-۱۰) تحلیل عاملی کلی متغیرهای اندازه گیری در حالت استاندارد بودن ضرایب
۴-٣-٢ بررسی مدل ساختاری تحقیق:
به منظور بررسی اثر متغیرهای پنهان برونزا (مستقل) بر متغیرهای پنهان درون زا (وابسته) مدل تحقیق در نرم افزار LISREL ساخته شد و ضرایب معناداری آنها بصورت شکل ۴-۹ محاسبه شدند.

موضوعات: بدون موضوع  لینک ثابت


فرم در حال بارگذاری ...